2020-05-28

Iš gyventojų kišenės – iki 10 mln. eurų už automobilių beverčių atliekų sutvarkymą

Po automobilių ardymo per metus iki 50 tūkst. tonų neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių atliekų (plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos, sėdynių, kilimėlių, alyvos ar padangų) yra tinkami nesutvarkomos, patenka į pamiškes ir kitas atokesnes vietas, teršia aplinką. Už po automobilių ardymo bešeimininkių atliekų sutvarkymą sumoka gyventojai ir tai jiems kainuoja […]
2020-05-15

Kaip gamta tampa nelegalių automobilių ardytojų auka

Kiemuose ar garažuose neteisėtai ardomi automobiliai, kaip ir bevertės gamtoje išmestos transporto priemonių atliekos, – vis dar dažnas atvejis Lietuvoje. Nustatyti aplinkos teršėjus neretai būna sudėtinga, bet pasitaiko ir išimčių. Vilniaus rajone bevertės automobilių atliekos neteisėtai buvo pašalintos kartu su transporto priemonės dokumentais. Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) […]
2020-03-31

Kaip saugiai pakeisti automobilio padangas karantino metu?

Dauguma autoservisų ir karantino metu stengiasi užtikrinti transporto priemonių remonto paslaugas. Naudojimasis nuosavu automobiliu leidžia išvengti viešojo transporto ir tiesioginio kontakto su aplinka. Kaip saugiai pakeisti padangas karantino metu ir kur dėti netinkamas naudojimui? Kelių eismo taisyklės numato, kad nuo balandžio 1 d. transporto priemonės jau gali važiuoti su vasarinėmis […]
2020-03-17

Daugėja pranešimų apie be priežiūros paliktus automobilius

Be priežiūros bendro naudojimo vietose paliktos eksploatuoti netinkamos transporto priemonės kelia nepatogumų gyventojams ir eismo dalyviams. Maža to, apleisti automobiliai neretai tampa aplinkos taršos šaltiniu. Gyventojų pranešimų skaičius rodo, kad šios problemos mastas tik didėja.  Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) pernai iš gyventojų gavo apie 1,73 tūkst. pranešimų […]
2020-03-10

Kodėl negalima ir neverta kaupti automobilio senų akumuliatorių?

Lietuvoje kiekvienais metais susidaro tūkstančiai tonų netinkamų naudojimui automobilių akumuliatorių, kuriuos gamintojai ir importuotojai parduoda rinkoje atskirai. Nemažai akumuliatorių, kuriuos irgi būtina tinkamai perdirbti, į šalį įvažiuoja ir su transporto priemonėmis. Kur gyventojams priduoti šias pavojingas atliekas, sudėtyje turinčių sunkiųjų metalų ir elektrolito?  Seni automobilių akumuliatoriai, kaip ir hidrauliniai (tepaliniai) […]
2020-03-04

Nemokamai priduoti žemės ūkio technikos padangas – misija neįmanoma

Mūsų šalies ūkininkai nepajėgia išspręsti bėdos – nežino, kur dėti jau atitarnavusias traktorių, kombainų ar kitų didelių ūkio mašinų padangas. „Ūkiuose susikaupė nemaži kalnai senų padangų. Ką mums daryti ir kur jas dėti?“– skundėsi žemdirbiai. <….> „Žemdirbiai per darbymetį nelekia į autoservisus ir neveža atiduoti kelių senų padangų. Todėl jų […]
2020-03-04

Naudotą alyvą degina neteisėtai ir teršia orą

Automobilių servisuose susidarančios atliekos vis dar kelia nemažai rūpesčių dėl netinkamo jų sutvarkymo.  Transporto priemonių naudota alyva neretai šildomos patalpos ir taip teršiamas oras, tačiau už netinkamą atliekų šalinimą gresia tūkstantinės baudos. Transporto priemonių remonto ir ardymo metu susidaro įvairiausios atliekos – metalas, plastikas, guma, stiklas, tekstilė ir kitos. Šios […]
2020-02-18

Automobilių sėdynės – augantis atliekų srautas ir sąvartynuose

Automobilių sėdynės ir automobilinės kėdutės vaikams – augantis neigiamų atliekų srautas, kurį vis sunkiau sutvarkyti. Dėl to įvairiose šalyse daugėja raginimų įtvirtinti gamintojams atsakomybę už šių atliekų, neretai patenkančių į sąvartyną, sutvarkymą. Kiekviena kūdikio susilaukusi šeima dažniausiai perka naują automobilinę kėdutę ir per pirmuosius penkerius vaiko gyvenimo metus panaudoja net […]
2020-01-31

Ar įstatymo pataisos sustabdys nelegalų automobilių ardymą?

Seime svarstomos Atliekų tvarkymo įstatymo pataisos, kuriomis siekiama pažaboti nelegalius transporto priemonių ardytojus. Ar teisės akto pataisos pakeis esamą situaciją Lietuvoje?    Seimas praėjusią savaitę pradėjo svarstyti Atliekų tvarkymo įstatymo pataisas, kuriomis siūloma nustatyti kriterijus, pagal kuriuos transporto priemonės būtų pripažintos eksploatuoti netinkamomis transporto priemonėmis (ENTP), t. y. atliekomis. Numatoma, […]
2020-01-23

Kavos pupelių atliekos – automobilių dalių gamybai

Automobilių pramonė vis labiau patiria didžiulį spaudimą mažinti anglies dvideginio išmetimą ir didinti elektrinių transporto priemonių gamybą. Siekiant sumažinti transporto sektoriaus teršalų neigiamą poveikį klimato kaitai, automobilių gamintojas „Ford“ iš kavos pupelių atliekų gamins automobilių dalis. Automobilių gamintojas „Ford“ ir greito maisto restoranų milžinė „McDonald‘s“ sutarė bendradarbiauti: kavos pupelių odeles […]
2020-01-21

Kur po Alytaus gaisro tvarkomos panaudotos padangos?

Alytaus padangų perdirbimo gamykloje „Ekologistika“ kilęs gaisras nesugriovė naudotų padangų tvarkymo sektoriaus. Bėda ta, kad tūkstančiai tonų panaudotų padangų iš viso nepatenka į valstybės sukurtą atliekų tvarkymo sistemą ir lieka šešėlyje – jos išmėtomos pakelėse, miškuose ar paliekamos prie šiukšlių konteinerių. „Ekologistika“ nebuvo didžiausia padangų tvarkytoja Nors, kaip prognozuojama, „Ekologistika“ […]
2020-01-06

Siekiama perdirbti kuo daugiau baterijų

Europos Sąjungos narės yra įsipareigojusios surinkti ir perdirbti ne mažiau kaip 45% procentus buitiniuose prietaisuose naudojamų baterijų bei akumuliatorių. Eurostato duomenimis daugiau kaip pusė šalių tarp jų ir Lietuvą pasiekia ir viršija numatytą naudotų baterijų perdirbimo lygį. Gamintojų ir importuotojų asociacijos direktorė Veronika Masalienė sako, kad baterijose esantys sunkieji metalai […]
2020-01-03

Kiek kasmet parduodame ir surenkame perdirbimui nešiojamųjų baterijų atliekų?

Oficialūs duomenys rodo, kad daugiau kaip pusė Europos Sąjungos (ES) šalių pasiekia arba viršija numatytą naudotų nešiojamųjų baterijų ir akumuliatorių surinkimo bei perdirbimo lygį. Vis tik Europos nešiojamųjų baterijų asociacija (European Portable Battery Association) pažymi, kad kai kurių šalių ES statistikos tarnybai pateikiami duomenys apie baterijų ir akumuliatorių atliekų surinkimą […]
2019-12-19

Kodėl ir per šventes svarbu rūšiuoti elektronikos atliekas, kur jas dėti?

Sąvartyne galėjo atsidurti ne tik nereikalingos dovanos, bet ir vienkartiniai plastikai, esantys dovanų pakuotėse, vyniojamasis popierius ir dekoracijos. Visa tai teršia mus supančią aplinką ir daro neigiamą poveikį ne tik gamtai, bet ir žmonėms. Kodėl reikia rūšiuoti elektronikos atliekas ir kur dėti netinkamą naudojimui elektroninę įrangą, žaislus ir nešiojamas baterijas […]
2019-12-18

Ką daryti, kad kuo mažiau kalėdinių dovanų patektų į sąvartyną

Elektroninė įranga, kosmetika ir žaislai yra vienos populiariausių dovanų Kalėdoms. Ar susimąstome, kad neretai išpakuotos kalėdinės dovanos taip ir lieka nepanaudotos arba net patenka į sąvartyną? Vidutinė šeima Didžiojoje Britanijoje per šias Kalėdas išleis apie 660 svarų sterlingų. Maža to, duomenys taip pat rodo, kad dešimtmetis britas turi vidutiniškai apie […]