Kiemuose – vis mažiau nebevažiuojančių „vaiduoklių“

Kiemuose – vis mažiau nebevažiuojančių „vaiduoklių“

senas_auto

 

 

 

 

 

 

 

 

Šiemet smarkiai išaugo pranešimų apie nevažiuojančius kiemuose riogsančius automobilius skaičius – per 8 šių metų mėnesius pranešimų gauta 2,5 karto daugiau, nei pernai per visus metus.

Per aštuonis šių metų mėnesius Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) Vilniuje gavo tris kartus daugiau pranešimų, nei pernai per tą patį laiko tarpą. Kaune šis skaičius išaugo 4 kartus, o Klaipėdoje – beveik 8. Toks augimas leidžia daryti prielaidą, kad plačiai vystomas atliekų surinkimo ir perdirbimo tinklas, visiems prieinamas ir patogus būdas pranešti apie kieme vietą užimantį nebevažiuojantį automobilį bei visuomenės švietimas apie atliekų tvarkymą duoda rezultatų.

„Pastebimas pranešimų skaičiaus augimas yra signalas, kad gyventojų sąmoningumas didėja, pagaliau rezultatų duoda nuoseklus kelerių metų darbas“, – sako ENTPTA vadovas Vladimir Jankoit.

Senas, nevažiuojantis automobilis yra laikomas atlieka ir jo tvarkymui galioja visi reikalavimai, taikomi atliekų tvarkymui. Gautą informaciją apie nevažiuojančius senus automobilius kiemuose ENTPTA patikrina ir perduoda policijai arba viešosios tvarkos skyriams, kurie nustato automobilio savininką ir įspėja jį sutvarkyti automobilį taip, kaip privalu. Jei įspėjimo nepaisoma, du kartus gali būti skirta bauda, o automobilis – konfiskuotas.

ENTPTA vadovas Vladimir Jankoit džiaugiasi, kad vis daugiau žmonių susirūpina dėl automobilio atliekų kiemuose, bet sako, jog didelę žalą aplinkai vis dar padaro nelegalūs automobilių ardytojai, kurie veikia nemokėdami privalomų mokesčių, leidžia susiformuoti juodajai rinkai, o taip pat neužkerta kelio aplinkos šiukšlinimui nevertingomis automobilių atliekomis.

„Gyventojai, pasirinkę nelegalius automobilių ardytojus, patys sau daro meškos paslaugą – jų mokami mokesčiai per savivaldybių tarnybas yra išleidžiami atliekų tvarkymui, vietoje to, kad būtų skirta lėšų paslaugų gerinimui ar kitiems būtiniausiems poreikiams tenkinti“, – sako V.Jankoit.

Licencijos tvarkyti atliekas neturintys atliekų tvarkytojai vertingas automobilių dalis parduoda nemokėdami už tai mokesčių, o nevertingas dalis išmeta. Taip sudaužyti stiklai, bamperiai, automobilių gumos, sėdynės ir kitos nevertingos dalys nukeliauja į sąvartynus arba į nuošalesnes pakeles, o šešėlinė rinka yra užpildoma automobilių detalėmis, kurias parduodant nemokami jokie mokesčiai valstybei.

Pagal teisės aktus, kurių įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijai pavaldžios institucijos bei policija, seno, nebevažiuojančio automobilio savininkas  privalo pasirūpinti seno automobilio atliekų sutvarkymu. Tai galima padaryti visai paprastai, pasinaudojant Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos kartu su ENTPA jau kurį laiką sukurtos senų automobilių tvarkymo sistemos paslaugomis, sudarančios galimybes automobilius priduoti kiekvienoje Lietuvos apskrityje (https://gia.lt/transporto-priemones/gyventojams/). Jei to nepadarys, jis gali būti nubaustas už neeksploatuojamos, paliktos be priežiūros transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose. Apie paliktas be priežiūros eksploatuoti netinkamas transporto priemones bei apie nelegalius automobilių ardytojus galima pranešti  anonimiškai http://autotvarkymas.lt/pranesimas-del-neeksploatuojamu-transporto-priemoniu/ arba el. paštu info@autotvarkymas.lt.

ENTPTA vienija įmones, užsiimančias eksploatuoti netinkamų transporto priemonių apdorojimo veikla, kuri apima transporto priemonių surinkimą, vežimą, ardymą, išmontavimą, atliekų rūšiavimą, pridavimą ir pan.