Naudoti nebetinkančios, atlieka virstančios padangos tampa dideliu galvos skausmu valstybei. Kasmet oficialiai Lietuvoje realizuojama apie 30 tūkst. tonų padangų, dar panašiai pusė tiek parduodama nelegaliai. Padangų gamintojai ir importuotai organizuoja ir finansuoja naudotų padangų, virtusių atlieka sutvarkymą, tačiau už padangas, kurios į rinką pateko nelegaliai, nemoka niekas. Tai reiškia, kad kaštai už naudotų padangų atliekų tvarkymą tenka visiems mokesčių mokėtojams, net ir neturintiems automobilių.
<…>
Kovoje už švaresnę aplinką nuo gamtoje išmestų padangų atliekų, prie aplinkosaugininkų turėtų prisijungti tiek Muitinė, tiek Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnyba, Valstybinė mokesčių inspekcija ir kitos institucijos, kurių glaudesnis bendradarbiavimas ir bendras darbas duotų apčiuopiamų rezultatų.
Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė Asta Pakštaitė-Marcinkienė mano, kad gamtoje išmetamų padangų kiekiai mažėtų, jei naudotas padangas priduoti būtų patogu ir tai nieko nekainuotų.
„Tam, kad išvengtume aplinkos taršos ir nuošaliose vietose išmestų padangų, reikėtų teisės aktuose numatyti pareigą visiems padangų gamintojams ir importuotojams, nepriklausomai nuo padangų tiekimo rinkai būdo, organizuoti ir finansuoti padangų sutvarkymą pagal užimamą rinkos dalį. Būtina sudaryti sąlygas, kad senų padangų turėtojams (gyventojams, transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonėms, padangų pardavėjams) šių atliekų pridavimas nieko nekainuotų ir jas būtų patogu priduoti“, – įsitikinusi Asta Pakštaitė-Marcinkienė.
Nelegalių atliekų kiekiai mažėtų ir dėl atsakingesnio gyventojų vartojimo. Gyventojai turi žinoti ne tik apie savo teisę į galimybę priduoti nebenaudojamas padangas, bet ir atsakingai rinktis padangų prekybos vietas.
Visą straipsnį galite rasti: https://bit.ly/2QUEjG3