2019-02-27

Kur dingsta naudota automobilių alyva atėjus pavasariui?

Panaudotas automobilių tepalas turi neigiamą vertę rinkoje, todėl vis dar pasitaiko atvejų, kai gyventojai neteisėtai jį šalina. Pastebima, kad sušilus orams sena alyva impregnuojamos tvoros ar kiti medienos gaminiai, nors to daryti negalima dėl taršos aplinkai.   „Dažniausiai pagundų netinkamai panaudoti automobilių alyvos atliekas kyla, kai transporto priemonių savininkai keičia tepalą […]
2019-02-20

Kaip senos elektromobilių baterijos bus pakartotinai naudojamos ir perdirbamos?

Elektra varomų transporto priemonių nauda yra neabejotina – jos neteršia atmosferos anglies dioksidu ir kitais teršalais bei kelia mažiau triukšmo miestuose. Auganti paklausa mažina baterijų kainas ir elektromobilius vis labiau įperka vidutines bei mažesnes pajamas gaunantys vartotojai, šalių vyriausybės įgyvendina skatinimo naudotis elektromobiliais politiką. Kaip elektromobilių baterijos bus dar kartą […]
2019-01-22

Naudotų automobilių ir jų atliekų srautas nemažėja

Pernai Lietuvoje pirmąkart buvo įregistruota 3,3 karto daugiau naudotų transporto priemonių nei naujų. Senstant šalies transporto priemonių parkui, sparčiai auga ir susidarančių eksploatuoti netinkamų transporto priemonių bei jų atliekų srautas. „Regitros“ duomenimis, 2018 metais pirmą kartą buvo įregistruota 196,5 tūkst. naudotų transporto priemonių – 3,3 karto daugiau nei įregistruota naujų […]
2019-01-17

Kvietimas dalyvauti nemokamuose konsultaciniuose seminaruose

Kviečiame į nemokamus aplinkosauginius seminarus “Verslui taikomi reikalavimai gaminių pardavimui ir atliekų tvarkymui. Naujoji GPAIS sistema: apžvalga, naujienos, problematika, atsakomybė.” Nuo įmonės prašome registruoti po vieną asmenį. DĖMESIO! Seminaras nebus aktualus tik pakuotes importuojančioms įmonėms, kadangi pakuočių apskaitos klausimai nebus nagrinėjami. Sekite mus Facebook   Įkeliama…
2019-01-15

Pavojinga atlieka, kurios nemeta į buitinių atliekų konteinerius

Kai kurios pavojingos atliekos vis dar patenka į buitinių atliekų konteinerius, tačiau tik ne automobilių akumuliatoriai. Kokios priežastys lemia, kad netinkami naudojimui akumuliatoriai nesimėto bet kur?   Lietuvoje, kaip ir kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse, galioja ES direktyva, numatanti automobilių akumuliatorių surinkimo ir perdirbimo reikalavimus. Siekiant taupyti gamtos išteklius, skatinama […]
2019-01-08

Kas nutinka milijonams senų transporto priemonių padangų

Į Lietuvą įvežamų transporto priemonių padangų skaičius, kaip ir susidarančių padangų atliekų kiekis, kasmet auga dviženkliu skaičiumi. Kas atsitinka su netinkamomis naudojimui padangomis ir kiek jų sutvarkoma mūsų šalyje? Naujausi Aplinkos ministerijos duomenys rodo, kad 2017 metais gamintojai ir importuotojai Lietuvos rinkai atskirai patiekė 29,3 tūkst. tonų padangų, skirtų lengviesiems, […]
2018-12-31

Sveikiname su šventėmis!

2018-12-19

Už automobilių tepalo deginimą gresia nemenka bauda

Žiemą daugėja atvejų, kai automobilių transporto priežiūros ir remonto įmonės bei gyventojai patalpas šildo panaudota automobilių alyva, nors tą daryti griežtai draudžiama. Panaudotas tepalas yra stipriai užterštas įvairiais metalais ir kitomis cheminėmis medžiagomis, o už jo deginimą laukia nemažos baudos. Aplinkos apsaugos agentūra duomenų už 2017 metus neskelbia. 2016-aisiais, valstybinės […]
2018-12-04

Nešiojamosios baterijos ir akumuliatoriai irgi kelia pavojų

Senos nešiojamosios baterijos ar akumuliatoriai yra pavojingos atliekos, todėl neturėtų būti šalinamos buitinių atliekų konteineriuose ar sąvartynuose. Europos Sąjungos (ES) direktyva numato, kad kiekviena bendrijos narė kasmet turi perdirbti 45 proc. viso šalies vidaus rinkai patiekto nešiojamųjų baterijų ir akumuliatorių kiekio. „Baterijose ir akumuliatoriuose yra įvairių pavojingų metalų tokių kaip […]
2018-11-30

Automobilių ardymo verslas – šešėlyje

Tik kas penkta automobilius ardanti įmonė šalyje veikia legaliai, kiti laužynai versliuką suka nemokėdami mokesčių ir tai valstybei kasmet atsieina dešimtis milijonų eurų. Oficialūs ardytojai skundžiasi, kad mokesčių išvengiantys verslininkai iškraipo konkurenciją. Dar daugiau, net šimtų milijonų eurų biudžetas kasmet esą netenka dėl nelegaliai dirbančių naudotų automobilių perpardavėjų.   Interviu […]
2018-11-07

Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių. Kaip elgtis?

Bendro naudojimosi vietose paliktos neprižiūrimos, naudojimui netinkamos transporto priemonės kelia didelių nepatogumų ne tik Vilniaus, bet ir kitų didesnių Lietuvos miestų gyventojams bei eismo dalyviams, teršia aplinką. Pastebima, kad tokių automobilių daugėja atvėsus orams ar užklupus žiemai. Kaip gyventojams elgtis? Pastaraisiais metais Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) kasmet […]
2018-11-06

Kvietimas į nemokamą aplinkosauginį seminarą

Kviečiame į nemokamą aplinkosauginį seminarą “Nuo 2018 metų verslui taikomi reikalavimai gaminių pardavimui ir atliekų tvarkymui. Naujoji GPAIS sistema: apžvalga, naujienos, problematika, atsakomybė” Nuo įmonės prašome registruoti po vieną asmenį. Sekite mus Facebook Įkeliama…
2018-10-22

Laikas keisti padangas. Kur dėti senas?

Artėja metas, kai vairuotojai suskubs keisti transporto priemonių vasarines padangas į žiemines. Kur dėti netinkamas naudojimui padangas? Ir ar žinote, kad iš senų padangų yra gaminamos ne tik sporto aikštynų ar žaidimų aikštelių dangos, bet ir batai? Gamintojai ir importuotojai Lietuvos rinkoje kasmet parduoda daugiau kaip 25 tūkst. tonų padangų, […]
2018-09-21

STARTUOJA NAUJAS PROJEKTO „MES RŪŠIUOJAM“ SEZONAS

Nacionalinis aplinkosaugos projektas „Mes rūšiuojam“ jau septintus metus kviečia visus Lietuvos gyventojus prisidėti prie aplinkos saugojimo ir taršos mažinimo. Saugoti gamtą ir rūšiuoti atliekas kviečia Gamintojų ir importuotojų asociacija, VšĮ Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacija kartu su savivaldybe. Kartu su mokslo metais prasideda naujas projekto „Mes rūšiuojam“ sezonas švietimo įstaigose. […]
2018-09-18

Kaip sumažinti nesaugų ir nelegalų alyvos deginimą?

Panaudotas tepalas yra stipriai užterštas įvairiais metalais ir kitomis cheminėmis medžiagomis, todėl jį būtina saugiai perdirbti. Skaičiuojama, kad kasmet vien Europos Sąjungos (ES) šalyse susidaro apie 3 mln. tonų alyvos atliekų. Kaip sumažinti nesaugų ir nelegalų alyvos deginimą? Europos Komisijos duomenimis, 2016 metais ES šalyse vartotojams buvo pateikta maždaug 5,8 […]